Elevii noștri, sunt parte a unui parteneriat cu o durată de 2 ani, alături de C.S.E.I ‘Constantin Păunescu’ Recaș și Școala Specială Gimnazială Buziaș. Prima sesiune a Campaniei s-a desfășurat în data de 18 februarie, găzduiți fiind de C.S.E.I ‘Constantin Păunescu’ Recaș. Liceul Teoretic ‘David Voniga’ Giroc a fost reprezentat de zece elevi selectați prin metoda ‘spune un număr’, din clasele a 7-a, a 8-a, a 9-a și a 10-a; un profesor participant, din cei trei; și psihologul școlii în calitate de coordonator al Campaniei.

În total au participat 33 de elevi și 10 cadre didactice. Scopul campaniei este prevenirea traficului de persoane în vederea exploatării (care poate fi exploatare prin muncă, exploatare sexuală, cerșetorie, prelevare de organe) și de a contribui la reducerea riscului.  Obiectivele campaniei sunt reprezentate de creșterea gradului de informare asupra condiției victimei, a metodelor de recrutare și a repercusiunilor legale.
Mesajul campaniei a fost ‘NU SUNT DE VÂNZARE!’

Activitatea în sine, a constat în prezentarea unui material informativ despre ce anume înseamnă traficul de fiinițe umane, care este scopul, care sunt mijloacele și cauzele, identificarea traficantului, cine sunt victimele, ce promit traficanții, profilul victimei și al traficantului, etapele traficării și sfaturi utile.
Elevii au vizionat un filmuleț de câteva minute, s-a făcut un feedback a ceea ce s-a prezentat și vizionat, iar apoi au fost împărțiți pe trei grupe. Fiecare grupă, împărțită apoi în două, au făcut afișe cu imagini și mesaje legate de tema campaniei. Prima echipă a avut ca temă ‘colaj din perspectiva victimei’, cea de-a doua ‘ colaj din perspectivă traficantului’, iar cea de-a treia ‘colaj- trafic și prelevare de organe’.

Întreaga acțiune a durat 2 ore, timp în care, elevii noștri au interrelaționat cu elevii din celelalte doua școli, au colaborat și au lucrat în echipă. Condiția lor nu i-a împiedicat pe copiii noștri să prezinte umanitatea din ei și și-au demonstrat încă odată calitățile civice.

Din perspectiva coordonatorului, experiența acestei campanii a avut ca scop nu doar informare și prevenție ci și interacțiune. Principalele trăsături caracteristice ale unui parteneriat educațional sunt realizarea unei interacțiuni psihosociale, bazată pe sprijin reciproc, pe toleranță, pe efort susținut din partea celor implicați, îndreptată către același scop; atenția este îndreptată asupra procesului de elaborare împreună prin colaborare a demersurilor de realizare a sarcinilor; motivația este rezultatul acțiunilor conjugate a tuturor membrilor ce urmăresc un destin comun.

Psiholog,
Ancuța Madosi-Nica